Tuesday, January 23, 2007

二樓五仔記事簿/香港二三事06


在天堂裡
Inside the Heaven
歌和老街 (中國香港聖殿)
2007-1-1

我在旺角買了十二尾魚,放進在耶穌基督後期教會中國香港聖殿門口的水池裡,相隔約干的時間就回去飼養一次。
I bought 12 fishes and put them in the pool of the temple of the Church of Jesus Christ the Latter-day Saints. I will go back and feed the fishes.


聖徒的錢幣
Coins from the Saints
2006-12-27 > 現在

當我每一次遇見一個耶穌基督後期教會的聖徒,就會和他們交換一些錢幣,我把這些錢幣都儲存起來,當我每一次犯罪,就把一個錢幣磨掉,以作贖罪。我打算找換171個一圓的錢幣,它們剛好可以疊成一個18層的等邊三角形。感謝余長老、安長老和葉弟兄在那個黃昏熱切地為我介紹了他們的信仰,雖然內中有不同意的地方,仍是十分感謝他們的真誠。他們分享的關於信仰的內容:平安、溫暖、光、聖靈和信心。
I exchanged and saved the money form every Saint (of the Church of Jesus Christ the Latter-day) I met in the street. Each time when I commit a sin, I will grind away a coin. Totally, I will collect 171 one-dollar coins. That is a number of an 18-levels triangle.

兩個天父 2 Heavenly Father